Yhteistyöverkoston toiminta ja edustukset

• Kuntarajat ylittävä keskustelu- ja tiedonvaihtofoorumi aloitti toimintansa syksyllä 2020
  • Verkostossa päätettiin asettaa kaksi jäsentä järjestöjen sote-ryhmään helmikuussa 2022. Sote-ryhmä toimii perustettavan järjestöneuvottelukunnan alatyöryhmänä. Järjestöjen sote-ryhmän tarkoituksena on tuoda järjestötoiminnan näkökulmia ja tietoa alueelliseen kehittämistyöhön, osallistaa järjestöjä laajemmin uudistushankkeiden tekemiseen sekä toimia uudistuksen järjestöedustajien taustatukena ja apuna
  • Verkoston tavoitteena on saada edustus myös perustettavaan Pirkanmaan järjestöneuvostoon
  • Kevään 2022 aikana järjestettiin yhteinen tapaaminen verkoston jäsenille Suomen Vanhempainliiton tuella Lempäälässä
  • Talvella 2022-2023 perustettiin Tampereen vanhemmat ry:n fasilitoima kuntarajat ylittävä toisen asteen vanhempien kotiväkiryhmä. 24.4.2023 järjestettiin Lähtölaukaus-tapahtuma, jolla halutiin kiihdyttää Kotien ja toisen asteen oppilaitosten yhteistyötä vauhtiin. Tapahtuma pidettiin Tampereella, ja siihen osallistui monen kunnan sekä ammatillisen- että lukiokoulutuksen edustajia sekä vanhempia ja Vanhempainliitto.  Esitykset löytyvät tapahtuman sivuilta.
  • Lähitapaaminen Lempäälässä 25.5.2023.  Tämän jälkeen perustettiin kahdeksanhenkinen ns. hallitusryhmä, joka lähtee koordinoimaan verkoston toimintaa, tavoitteenaan yhdistyksen perustaminen
  • Lähitapaaminen Pirkkalassa 31.8.2023
  • Lähitapaaminen Nokialla 6.11.2023

Onko sinulla ideoita tai ehdotuksia Pirkanmaan vanhemmille, lähetä meille viesti allaolevalla lomakkeella:

Pirkanmaalla on paljon vanhempaintoimintaa!

Kuntakohtaiset vanhempainyhdistykset

Pirkanmaalla on tällä hetkellä kuusi kuntatasoisesti toimivaa rekisteröityä vanhempainyhdistystä. Lisäksi osassa kunnista toimii myös vapaamuotoisempia verkostoja eri kasvatusyhteisöjen yhteydessä toimien vanhempainyhdistysten kesken.

Akaan vanhemmat ry

Kangasalan vanhemmat ry

Kihniön vanhempainyhdistys ry

Pirkkalan vanhempienverkosto ry

Tampereen vanhemmat ry

Urjalan vanhemmat ry

Koulujen ja päiväkotien vanhempainyhdistykset

Eri kuntien yhdistyksiä voi hakea Suomen Vanhempainliiton jäsenyhdistyslistauksen kautta.